Wednesday 1 May 2019

Day 2 - Dogheh Kito Teghojah Nismilan Media, Blogger & Social Media Influencer FAM Trip

Day 2 - 1 May 2019



8.30am Breakfast at Selera Coffee House in Hotel and Klana Resort Hotel Inspection. 





SELERA Coffee House
Offers an array of International and Asian Cuisine.

Daily Breakfast, Lunch and Dinner offers a generous choice of delicacies.

Operation Hours:
Saturday & Sunday Hi-Tea: 12.00nn - 5.00pm
Saturday BBQ night: 7.00pm - 10.30pm

Seating Capacity:
214 pax

For reservation, please call (606) 766 7888 ext. 3222.


At Klana Resort Seremban, overall aesthetics are an integral part of its perfect resort living.


236 tastefully appointed spacious rooms and suites with private balconies and amenities overlook a spectacular 24-acre treasure trove of tropical greenery. Each room is equipped with standard contemporary amenities to ensure great comfort and convenience.

Hair Dryer


Complimentary coffee/tea making facilities
Individually controlled air-conditioning
Extra bed upon request at a minimal charge
Non-smoking room subject to availability
Direct Dial Telephones

  • Separate shower and toilet

Ironing board
In-room safe

Smart TV with Netflix, Youtube, Browser and etc.
Free Hi-Speed Broadband Wi-fi available
Screen Mirroring (Android user only)

Pool Premium & Deluxe Room


The Pool Premium & Garden rooms are located at Block 8 and have the easy access to the swimming pool. The rooms come with a spectacular view of the swimming pool and greenery and they are also suitable for family getaway.
All rooms with private balconies

Family Suite Room


The new Family Suite features two rooms uniquely conjoint with a living area, each attached with separate bathrooms, a furnished kitchen and balcony. Each suite is aesthetically designed, well ventilated and can house 4 adults with possibility of extra occupancy. All the rooms face the garden and gets ample sunlight and fresh air. Ideal for groups and families.





Premium Room
Spacious and comfortable Premium rooms overlooking the panoramic view of the greenery and lagoon shaped swimming pool.


Check-in-time: 3:00 pm
Check-out time: 12:00 noon

Room reservations are held until 6.00pm unless guaranteed by an accepted credit card or advance deposit.

Rates are subject to change without prior notice.


Klana Resort Seremban is the preferred market leader of teambuilding and leadership programs. Supported by a team of dynamic and dedicated facilitators, their programs are uniquely designed to meet the challenges and demands of present day high performing organizational cultures, a perquisite in an organizations ability to remain competitive in a global economy. You will learn that individual skills are essential, but is the ability to work together as a team that will determine an organizations overall success.


With a Minimum 10 pax, can enjoy teambuilding activities here:
Rappelling
High Ropes
Flying Fox
Low Ropes
Spider Web
Minefield
Dynamic Obstacles
12” Foot-Wall
Treasure Hunt
Night Line
Dragon Ball
Water Rafting
Amazing Race
Tele matches

For further enquiries on tailor made teambuilding packages, please contact Sales & Marketing Department at (606) 766 7888


Second stop of the day, we having delicious lunch at Kak Lang D'Rimba Kuala Pilah.











For more information visit their facebook page : Kak Lang D'Rimba
Address : Hadapan Pejabat Risda,Jalan Sawah Lebar (42.49 mi)
Kuala Pilah 72000
Tel : 013-379 8071



Third stop of the day, Juasseh Agro Park. 

Dato' Mohd Nor Abdul Wahid, dilahirkan di Kampung Terachi, Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Beliau amat biasa dengan cara hidup kampung. Membantu ibu bapa menternak ayam itik, membela lembu dan kambing adalah rutin harian dari zaman kanak-kanak. 


Meskipun telah berkecimpung di bidang perbankan dalam beberapa tahun dan juga meneraju syarikat-syarikat yang tersenarai serta usahawan berjaya, minat beliau untuk berternak dan bertani tidak pudar, malah terus menyubur apabila beliau membela ikan, ayam, itik dan kambing di kawasan rumah dikampungnya.


Dengan melangkah lebih berani, berbekalkan semangat, pengalaman dan sumber-sumber di rangkaian niaganya, 'interpreneur; ini mengilhamkan penubuhan NS Dairy Farm untuk mengusahakan ladang ternakan Lembu Tenusu secara komersil.


Berbagai maklumat telah diperolehi di samping melawat ke ladang-ladang berkaitan lembu tenusu di dalam dan di luar negara. Berkat persediaan serta perancangan yang teliti dengan kerjasama serta ihsan Kerajaan Negeri Sembilan D.K., penempatan ladang ini telah diluluskan pada 4hb Julai 2007 di atas tanah seluas 120 ekar : Lot 3720, Rembang Panas, Juasseh, 72000 Kuala Pilah, Negeri Sembilan D.K. 


Tanpa berlengah-lengah, kerja menyiapkan tapak, tanaman rumput dan pembinaan kandang-kandang serta bangunan-bangunan lain terus dimulakan sehingga pertengahan tahun 2008. Pengambilan pekerja-pekerja terlatih dilakukan melalui Pusat Latihan haiwan dan pekerja separuh mahir juga dilaksanakan pada masa yang sama. 


Kemasukan lembu-lembu tenusu baka bermutu Jersey / Jersey Fresian dari Australia  bermula secara beransur-ansur dari September 2008 dan mula mengeluarkan susu pada awal tahun 2009. 


Pada peringkat awalnya susu segar dihantar terus ke Pusat Pungutan Susu di Kuala Pilah. Apabila pengeluaran susu meningkat, beliau telah mendirikan sebuah kilang di kawasan ladang untuk menghasilkan susu segar berperisa yang berkualiti tinggi bagi pasaran tempatan. Jumlah lembu juga telah ditambah secara beransur-ansur kepada keupayaan ladang. 



Sebagai pengiktirafan pada April 2010 MARDI telah melantik NS Dairy Farm sebagai syarikat usahawan bimbingan MARDI dan pada tahun 2012, Jabatan Perkhidmatan Veterinar malaysia pula telah melantik Ladang NS Dairy Farm sebagai  Ladang Kluster tenusu dibawah EPP13 MOA. 


Adalah visi syarikat untuk menjadi peneraju di dalam bidang pembangunan ternakan tenusu serta pengeluaran-pengeluaran sampingannya. Syarikat juga berhasrat menjadi pembimbing kepada penguasaha-penguasaha yang berminat dalam bidang ternakan lembu tenusu dengan adanya pusat latihan yang di sediakan.


Syarikat juga telah menceburi dalam bidang Agro Tourism berasaskan ladang ternakan tenusu serta mempunyai ciri-ciri yang terunggul untuk menarik minat pelancong mempelajari ternakan lembu tenusu.


Kemudahan lain yang di sediakan ialah seperti penginapan hari keluarga, team building, aktiviti luaran dan mini zoo.


NS Dairy Farm akan sentiasa berusaha secara intensif dan berterusan melalui sumber-sumber yang ada serta menggunakan kaedah-kaedah terkini bagi memastikan pengeluaran susu segar, lembu daging dan lembu baka yang berkualiti bertepatan mengikut keperluan semasa secara komersial.



Sekarang product susu legend NS Dairy Farm dah boleh di dapati di Mydin Hypermarket.

1. Mydin Hypermarket Subang Jaya
2. Mydin Hypermarket Semenyih
3. Mydin Hypermarket Senawang
4. Mydin Hypermarket Seremban 2

Akan datang, di Mydin Hypermarket Selayang, Kajang dan Nilai 😁

‪[Nana] 0196200854‬
‪[Tati] 0196200845‬
‪[Mak Lang] 0193217652‬


NS Dairy Farm Sdn. Bhd.

Ibu Pejabat : No. 13A-1, Tingkat 1, Ukay Boulevard, Jalan Lingkaran Tengah 2, Hulu Kelang, Ampang 68000, Selangor Darul Ehsan.

Ladang : No.3720, Padang Ragut, Rembang Panas, Juasseh, 72000, Kuala Pilah, Negeri Sembilan Darul Khusus, Malaysia

Email : nsdairyfarm@gmail.com
Facebook : NS Dairy Farm

  Tel : 603 - 4106 0575


Forth stop of the day, Muzium Istana Lama Seri Menanti, they are under renovation, so we just have a group photo outside of the Muzium Istana Lama Seri Menanti. We can see from here how nice the Istana Lama Seri Menanti when the renovation completed.



Fifth stop of the day, we having dinner at Rumah Makan ADWA Kuala Pilah, the famous Char Kuey Teow.



This is the most delicious Char Kuey Teow that I have ever tried. I will surely come back to eat this Char Kuey Teow again because I being addicted by the taste.


The seafood very fresh and the quality of the food really superb, they prepare the food 1 plate by 1 plate to maintain the best quality.


For more information kindly visit : https://www.facebook.com/RumahMakanADWA/

For Reservation Contact : 
017-344 3913 Siti
017-391 8324 Sue



No comments:

Post a Comment